Процесът на успешното внедряване на облак в училище започва от администрацията, за да продължи към учителите и учениците.
Тук ще намерите някои практически съвети и примери от опита на училищата, които внедряват облачна платформа успешно.
На първо място определете администраторите на облачната платформа. Това са хората, които ще управляват административната конзола на платформата. Нека е повече от един човек на училище.
Създайте профил за всеки в училище. Започнете с профилите на ръководство, администрация, учители и възпитатели. Името е важно! Най-добре е профилите да са създадени по идентичен начин, така всички колеги ще си знаят email адресите.
Създайте профили и за учениците.
Създайте правила за изполване на платформата. Правилникът трябва да работи за вашето училище, да е със задължителен характер, да се гласува на педагогически съвет и да е публично достъпен от сайта на училището.
Вижте примери:
Групите са важни за бързата комуникация на учителите с колеги, родители и ученици. Колко и какви ще са групите зависи от динамиката на дейностите и хората в училището.
Заедно с потребителското име и паролата за учениците подгответе и кратък текст защо получават тези профили. Тази информация следва да е базирана на правилника за използване на облачната платформа.
На първата родителска среща информирайте и родителите за внедряването на облачна платформа в учлище. Дайте им информация за какво техните деца ще използват тези пррофили и до какво ще имат достъп. Предоставете им и правилата за използване на платформата.
Създайте нов официален email адрес в домейна на училището. Не забравяйте да информирате всички заинтересовани страни за новия адрес:
Създайте папка във вашата облачана платформа и я споделете с всички колеги.
Това е мястото, в което:
Напишете и кратки указания за структурата на общото пространство.
Пример -->
Наравете събития за важните срещи, консултации, седмично разписание, педагогически съвет, дейности по проекти, ваканции, външно оценяване, матури, родителски срещи и други в календара.