Иновативни проекти и постижения

Научете повече за иновациите, развитието и признанията, произлезли в резулат от внедряването на облачни технологии в училищата и обучението на учители за работа с тях.

Елена Вързилова - Google Certified Educator, учител по български език и литература и екип на ЕГ "Иван Вазов", представи интегриран урок по Български език и литература

Единадесетокласници от Езикова гимназия „Иван Вазов” в Пловдив изчетоха цялото творчество на своя патрон и разработиха туристически маршрути по местата, описани в книгите му. Постигнатото е част от проекта „Иван Вазов в облака”, по който са работили учениците.

Репортаж: https://goo.gl/gwwSdN

Езикова гимназия "Иван Вазов" е поканена от ACER - България да кандидаства по световната програма на ACER Innovative Schools

Поканата е във връзка с съфинансирано от община Пловдив ново оборудване в гимназията. В оборудването влизат преносими компютри с чувствителен на допир екран и SSD дискове ACER B118 и широкоекранни мултимедийни проектори.

УЧИЛИЩА В ОБЛАКА

Александър Ангелов, управител на Център за творческо обучение пред TEDx Varna, 11 ноември 2017 г.

TEDx VARNA
СУ "Черноризец Храбър", Панка Вълева

Виртуална реалност, добавена реалност и свързани Гугъл класни стаи в часовете по история

Живеем в свят, който всеки ден ни носи техническо нововъведение. Употребяваме специален термин, с който бележим децата на новото време като такива от дигиталното поколение. Всеки ден учителите трябва да чертаят планове как по-лесно да достигнат до тези деца, как да преодолеят предизвикателствата на технологиите от XXI век, как знанието да остане дълготрайно. По-долу ще споделя как всеки учител би могъл да си партнира с тези иновации.

Всеизвестен факт е, че един от ефективните начини за запомнене е "учене чрез преживяване". Как би могло да си случи това? Технологията ни дава решение. В единия случай бихме могли да използваме виртуалната реалност, която ще ни пренесе на желаното място, до мечтания обект, само с два клика, чифт очила за технологията и смартфон с инсталирано приложение. Във втория случай можем да използваме добавена реалност като тук учениците ще наслагват свои 3D обекти в реално време и на плоскост с разпознаваем маркер. В третия случай можем просто да свържем две виртуални класни стаи и да дадем свобода на учениците да творят в тях и да обменят знание и опит.

Като конкретен пример бих посочила урока, който направихме през изминалата учебна година с учениците СУ "Черноризец Храбър", гр. Пловдив и МГ "Д-р Петър Берон", гр. Варна. Срещата ни бе тематична по повод Националния празник. Седмокласниците от СУ "Черноризец Храбър" се срещнаха със своите връстници в онлайн пространството, всички рабитиха в един документ, в който трябваше да маркират белезите на българската народност. Урокът с двете свързани виртуални класни стаи продължи, като бе направена добавена реалност върху ликовете на бележити исторически личности- Васил Левски и Христо Ботев, чрез която се визуализира информация за тях и популярни техни мисли, свързани с борбата за национално освобождение. Накрая учениците си размениха поздравления и си обещаха да се срещнат отново в съвместен урок по история.

Существуват още хиляди примери за това как технологиите биха могли да се използват с образователна цел, защото те НЕ отричат тридиционното преподаване, а просто променят обучението, като го правят нагледно, интересно и достъпно за учениците.

ПРИЗНАНИЕ

НОМИНАЦИЯ "INNOVATION IN POLITICS" ЗА Г-Н СТЕФАН СТОЯНОВ, ЗАМ. КМЕТ НА ОБЩИНА ПЛОВДИВ